Reklamace neoprávněná

 

Jestliže zjistíte, po prověření veškerých dostupných podkladů, že vygenerovaná reklamace na prvek je neoprávněná, postupujte v ISÚI následujícím způsobem. V Seznamu reklamací rozklikněte v posledním sloupci nabídku Akce a vyberte možnost Převzít reklamaci. Stanete se řešitelem reklamace – ve druhém sloupci Řešitel se objeví Vaše uživatelské jméno.

 

Převzít reklamaci lze také z detailu reklamace rozbalením nabídky Akce reklamace a zvolením Převzít reklamaci.

Po převzetí reklamace, reklamaci zamítněte (volba Akce reklamace – Zamítnout reklamaci v detailu reklamace nebo Akce – Zamítnout reklamaci v seznamu reklamací).

 

 

Po volbě Zamítnout reklamaci se zobrazí dialogové okno, kam se stručně vyplní důvod zamítnutí reklamace. Po vyplnění důvodu zamítnutí se stisknutím Zamítnout reklamace zamítne. Bez vyplnění důvodu zamítnutí se zamítnutí neprovede. Případně lze bez provedení zamítnutí zavřít okno kliknutím na Zrušit zamítnutí nebo na křížek.

 

Důvod zamítnutí se automaticky uloží do pole Poznámka řešitele. Všechny reklamace (včetně zamítnutých) jsou k dohledání prostřednictvím funkce Výpis reklamací.

Ve stavovém řádku se zobrazí následující hláška:

 

Zamítnutá reklamace se ze Seznamu reklamací odstraní.

Berte ovšem v úvahu skutečnost, že se jedná o nevratnou akci a zamítnutí nelze vzít zpět.

Při zamítnutí skupiny reklamací (blíže kapitola Hromadné zpracování reklamací) se zobrazuje rozšířené okno „Potvrzení operace“, kde je ve vrchní části okna, nad položkou „Důvod zamítnutí“, hlášení „Vybraná reklamace je součástí skupiny reklamací, jejím zamítnutím budou zamítnuty všechny reklamace z této skupiny:“ a následuje seznam maximálně pěti dalších reklamací z této skupiny reklamací. Pokud skupina obsahuje více než pět reklamací, pak pod poslední zobrazenou reklamací je uveden celkový počet reklamací.

Poznámka: Jestliže již máte vytvořený NZ z reklamace (stav reklamace je Řešená – NZ založen), musíte nejprve tento NZ zrušit. V Seznamu návrhů změn (NZ) zvolte v posledním sloupci Akce možnost Převzít NZ (v případě, že nejste uvedeni jako řešitel NZ). Následně zvolte v posledním sloupci Akce volbu Zrušit NZ. NZ zmizí ze seznamu a dojde ke změně stavu reklamace na Vložená a vy již můžete reklamaci zamítnout podle výše uvedeného postupu.