Hromadné zpracování reklamací

 

Systém ISÚI umožňuje v určitých případech vytvoření jednoho NZ z více souvisejících reklamací. Všechny zvolené reklamace v tomto případě vyřešíte v jednom NZ. Zároveň se v ISÚI můžete setkat s tzv. skupinou reklamací, což jsou reklamace, které je nutné řešit společně a nelze jejich řešení oddělit (jedná se o vícenásobnou reklamaci). Práce při řešení těchto reklamací je efektivnější a rychlejší.

 


 

Ruční výběr reklamací pro hromadné zpracování

 

V případě, že se nejedná o vícenásobnou reklamaci (viz kapitola Přijetí vícenásobné reklamace), jsou uživateli při volbě „Založit NZ z reklamace rozpracovaný“ zobrazeny všechny reklamace stejného typu, ve stejném stavu a bez příslušnosti ke skupině reklamací. Následně lze do NZ ručně vybrat reklamace splňující uvedené podmínky tzn. označit konkrétní výběr ze všech takto navržených reklamací. Reklamace, pro které bude NZ vytvořen, jsou zaškrtnuté a checkbox je u nich přístupný, výchozí reklamace je nepřístupná – zobrazena šedě, viz obrázek níže.

Pokud další takové reklamace neexistují, výběr se neprovádí a zobrazí se pouze Potvrzující okno bez možnosti výběru.

 

Při volbě Vytvořit NZ z reklamace vznikne nový NZ ze všech reklamací, u kterých je zaškrtnutý checkbox a v detailu NZ jsou načteny všechny prvky z jednotlivých reklamací.

 

 

 

Vyřizování reklamací stejného typu, ve stejném stavu a bez příslušnosti ke skupině reklamací po ručním výběru uživatele

Pokud k původně vybrané reklamaci s jediným prvkem byly vybrány reklamace stejného typu, ve stejném stavu, bez příslušnosti ke skupině viz kapitola Ruční výběr reklamací pro hromadné zpracování, lze s nimi pracovat v rámci 1 NZ. Zpracování prvků reklamací je obdobné jako v případě jednotlivé reklamace, stav reklamací záleží na stavu navázaného NZ viz kapitola Reklamace oprávněná. Po zplatnění NZ, na který jsou navázané reklamace, se všechny tyto reklamace označí jako vyřízené bez ohledu na obsah NZ.

 


 

Přijetí vícenásobné reklamace

ISÚI umožňuje přijmout vícenásobnou reklamaci – tzn. v rámci jedné žádosti na reklamaci prvků je zasláno editorovi více reklamovaných prvků najednou a vzniká tak skupina reklamací (jedná se o reklamace spadající do stejné obce nebo městského obvodu/městské části).

 

 

Pro jednotlivé reklamace jsou zobrazeny údaje ID, Typ, Datum vložení do ISÚI, Poznámka řešitele a Skupina.

Při další práci se skupinou reklamací se zobrazuje rozšířené okno „Potvrzení operace“.

Např. při akci „Zamítnout reklamaci“ je ve vrchní části okna, nad položkou „Důvod zamítnutí“, hlášení „Vybraná reklamace je součástí skupiny reklamací, jejím zamítnutím budou zamítnuty všechny reklamace z této skupiny:“ a následuje seznam maximálně pěti dalších reklamací z této skupiny reklamací. Pokud skupina obsahuje více než pět reklamací, pak pod poslední zobrazenou reklamací je uveden celkový počet reklamací. Obdobné okno je zobrazeno i v rámci jiné akce tj. Převzít reklamaci, Přiřadit řešiteli, Vrátit reklamaci, Odebrat řešiteli.

 

Vyřizování skupiny reklamací

Pokud se jedná o vícenásobnou reklamaci (v rámci jedné žádosti na reklamaci prvků je zasláno editorovi více reklamovaných prvků najednou) viz kapitola Přijetí vícenásobné reklamace, probíhá další zpracování vždy s celou skupinou reklamací. Tato skupina reklamací je řešena v rámci 1 NZ.

Při volbě „Vytvořit NZ z reklamace rozpracovaný“ je vytvořen nový NZ z celé skupiny reklamací.

 

Pokud k původně vybrané reklamaci existují reklamace ze shodné skupiny, dojde při založení NZ k označení celé této skupiny reklamací bez možnosti vyřazení vybraných reklamací (u všech reklamací jsou checkboxy zaškrtnuté a nepřístupné) viz obrázek dále „Potvrzení operace“ a ze všech reklamací je založen jeden NZ.

 

Navázaný NZ obsahuje všechny prvky ze skupiny reklamací.

Zpracování prvků reklamací je obdobné jako v případě jednotlivé reklamace, stav reklamací záleží na stavu navázaného NZ viz kapitola Reklamace oprávněná. V případě zplatnění NZ, na který je navázáno více reklamací, se všechny tyto reklamace označí jako Vyřízené bez ohledu na obsah NZ.